کسپرسکی

Blog detail
  • 1402/01/28
  • توسط تیم مدیریت محتوای آرتان

کسپرسکی

ارائه‌دهنده امنیت سایبری و ضد ویروس روسی Kaspersky بیش از 5 میلیون حمله فیشینگ رمزنگاری را در سال 2022 شناسایی کرد، در حالی که این رقم در سال 2021 کمی بیش از 3.5 میلیون بود.

کسپرسکی، ارائه‌دهنده امنیت سایبری و ضد ویروس روسی فاش کرد کهدر سال 2022 حملات فیشینگ ارزهای دیجیتال شاهد افزایش 40 درصدی بوده است. این شرکت در سال2022، 5,040,520 حمله فیشینگ رمزنگاری را شناسایی کرده است، که این عدد در سال 2021 3,596,437 بوده است.

یک حمله فیشینگ معمولی شامل دسترسی به دارایی سرمایه گذاران از طریق وب سایت ها و کانال های ارتباطی جعلی است که شبیه شرکت های رسمی میباشند. سپس از کاربران خواسته می شود تا اطلاعات شخصی مانند کلیدهای خصوصی را به اشتراک بگذارند که در نهایت به مهاجمان دسترسی غیرمجاز به کیف پول ها و دارایی های رمزنگاری شده را می دهد.

در یک نظرسنجی که توسط کسپرسکی در سال 2022 انجام شد، از هر هفت پاسخ‌دهنده، یک نفر اعتراف کرد که تحت تأثیر فیشینگ ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

به گفته کسپرسکی، «کریپتو همچنان نماد ثروتمند شدن سریع با کمترین تلاش است»، که کلاهبرداران را جذب می‌کند تا تکنیک‌ها و داستان‌های خود را برای جذب سرمایه‌گذاران بی‌احتیاط کریپتو، توسعه دهند.

اخیراً، در ماه مارس، ارائه‌دهنده کیف پول ارزهای دیجیتال سخت‌افزار Trezor هشداری درباره تلاش‌ها برای سرقت رمزنگاری کاربران با فریب سرمایه‌گذاران برای وارد کردن عبارت بازیابی آنها نیز صادر کرد.

مطالب مشابه