آیا واقعا 80 درصد معاملات توسط ربات های الگوترید انجام می شود ؟

Blog detail
  • 1401/06/17
  • توسط تیم مدیریت محتوای آرتان

آیا واقعا 80 درصد معاملات توسط ربات های الگوترید انجام می شود ؟

در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که آیا واقعا رباتها اکثر حجم معمالات را در بازارهای مالی دست دارند یا این یک دروغ است؟

قبل از بررسی این نکته باید به این موضوع توجه کنیم که اکثر حجم معاملات بازار کریپتو دست چه کسانی است؟ معامله گران خرد؟ مارکت میکرها یا نهنگ ها؟

جواب این سوال قطعا نهنگ ها است!

پس یعنی نهنگ ها و مارکت میکرها در معاملات خود از ربات استفاده میکنند. همچنین درصدی از معامله گران خرد هم ربات های معامله گری دارند که با استفاده از استراتژی شخصی انها به طور مداوم در حال معامله است. اما نکته مهم این است که آیا همه این ربات ها همین قدر هوشمند هستند که بازار را تحلیل و بر اساس آن ترید کنند؟ یا صرفا بخشی از تحلیل ها و تریدها به عهده ربات ها است؟

این دقیقا همان نکته مهمی است که کمتر بهش اشاره میشود! درست است که اکثر مارکت میکرها از ربات استفاده میکنند، اما این ربات ها اکثرا دلیل سرعت، محاسبات دقیق، عدم خستگی و ... دستورات خرید وو فروش، مدیریت ریسک و سرمایه آنها را انجام میدهند. اکثرا تصر میکنند که این ربات ها بازار را تحلیل میکنند، سیگنال صادر میکنند، وارد معامله میشوند و از معامله خارج میشوند، در صوورتی که مارکت میکرها چون حجم سرمایه بسیار بالایی دارند به روش های خاص و شخصی ترید میکنند. اصلا کار مارکت میکر جهت بخشیدن به بازار است نه پیش بینی یا تحلیل بازار، مارکت میکرها هستند که مسیر بازار را مشخص میکنند.

 

برای اینکه نحوه کار و معاملات مارکت میکرها و ربات های آنها بهتر متوجه بشیم به این مثال توجه کنید:

مارکت میکر مقدار زیادی پول دارد و با توجه با ساختار و وضعیت بازار تشخیص میدهد که دارایی به کف قیمتی رسیده است. و تصمیم میگیرد که تمام سرمایه خود را به خرید همان دارایی اختصاص دهد، اما مشکبلی که اینجا وجود دارد این است که اگر کل پول وو سرمایه خود را بصورت یکجا خریداری کند، قیمت دارایی به علت تقاضای زیاد بصورت شارپی افزایش پیدا میکند و به قولی پامگ میکند و مارکت میکر عملا نمیتواتند حجم مورد نظر خود را از بازار جمع آوری کند. پس مجبور است در محدوده کف قیمت، خرد خرد و با معامله های با حجم خیلی پایین تر شروع به خریداری این دارایی کند تا قیمت بصورت شارپی افزایش پیدا نکند. قطعا برای اینکار به صدها تریدر و هزارن معاملات خرید و فروش نیاز استز که با حجم ها و بازه های زمانی مختلف و بصورت رنودم اقدام به خرید و فروش دارایی کنند.

قطعا اینکار با این حجم از سرعت و دقت و تعداد معاملات، بدون اشتباه   در یک مدت زمان کم کار انسان نیست!

پس مارکت میکرها ربات هایی را طراحی کرده اند که در بازه های زمانی مختلف، در حجم های مختلف و طبق الگوریتم برای آنها خرید و فروش انجام میدهند. در این مثال مشخص شد که این ربات ها اصلا تحلیلی انجام نمیدهند، بلکه فقط مدیریت معاملات و حجم در محدود خرید و فروش مورد نظر را انجام میدهند.

 

اما خب درصدی از تریدر ها و حتی ماررکت میکر ها هم رباتی هایی دارند دارند که بایک استراتژی و الگوریتم خاص یا اندیکاتورها بازار را تحلیل و با توجه به سیگنالها ترید می کنند ولی درصد این ربات ها بسیار کمتر است و حجم اصلی معاملات رباتهای الگو ترید در دستان ربات های مارکت میکری و مدیریت حجم و ریسک و سرمایه است.

این حقیقتی بود که کمتر به ان اشاره میشود و خیلی از طراحان ربات تریدر از این موضوعات برای تبلیغات کاذب و فریب مردم و تشویق به خرید این ربات ها استفاده میکنند.

امیدواریم منطق معاملات الگوریتیمی را درک کرده باشید

مطالب مشابه