استراتژی های پیچیده بهتر است یا ساده؟

Blog detail
  • 1401/05/19
  • توسط تیم مدیریت محتوای آرتان

استراتژی های پیچیده بهتر است یا ساده؟

ممکن است برای شما هم سوال باشد که استراتژی های پیچیده که از پارامترها و شرط های بسیار ساخته می شوند بهتر عمل می کنند یا استراتژی هایی که ساده هستند و شروط و قانون های کمتری دارند؟

باید گفت در اکثر مواقع استراتژی های پیچیده اغلب بازدهی مناسبی ندارند چون وابسته به پارامتر های مختلفی هستند و ممکن است گاهی بین سیگنال ها ، شروط و ... تناقض هایی اتفاق بیافتد و در حالت های اندکی امکان این وجود دارد که تمام شرایط مناسب باشد.

همچنین امکان دارد هنگام بررسی شرایط ورود و خروج، تعداد پارامتر ها زیاد باشد و در بررسی آن دچار خطا شوید و پارامتر هایی را نادیده بگیرید . هرچقدر استراتژی ساده تر باشد بررسی آن خصوصا برای تعداد معاملات بالا دقیق تر است.از طرفی علت موفقیت یا شکست در ترید برای بررسی نتایج و ژورنال نویسی بسیار با ارزش است، ولی در استراتژی های پیچیده شما نمی توانید به صورت دقیق علت شکست یا موفقیت خود را در میان بسیاری از پارامتر ها شناسایی کنید.

 

تریدر های حرفه ای به این درک از بازار رسیده اند که بازار های مالی ساختاری نامنظم دارند و ابزار هایی از جمله اندیکاتورها ، اسیلاتور ها و روش های مختلف تحلیل، همگی دچار خطا و ضرر هایی هستند و فقط با نظم ، داشتن استراتژی خوب، ساده و مدیریت ریسک و هیجان می توان در بازار به موفقیت رسید.اگر شما تصور می کنید هرچقدر از ابزار های پیچیده و بیشتری استفاده کنید موفق تر هستید، کاملا اشتباه میکنید. این ابزار ها فرمول های خاص خود را دارند و ممکن است در اکثر مواقع هم نظر نباشند.

اما اگر علاقه به استفاده از ابزار های پیچیده دارید می توانید از منطق فازی برای نتیجه گیری و مدیریت معاملات استفاده کنید. به طور خلاصه در منطق فازی شما به هر ابزار یا اندیکاتور وزن خاصی میدهید و به صورت بازه ای مثلا وقتی 70 درصد شرایط موافق وارد شدن بود معامله را انجام می دهید.سعی کنید استراتژی ساده اما دقیق و منطقی را انتخاب کنید و با بک تست گیری های دقیق آن را ارزیابی کنید . استراتژی های ساده قابل بررسی هستند و سریع تر و راحت تر امکان معامله دارند.

مطالب مشابه