Dapper Labs حساب های روسیه را پس از تحریم های جدید اتحادیه اروپا تعلیق کرد

Blog detail
  • 1401/05/16
  • توسط تیم مدیریت محتوای آرتان

Dapper Labs حساب های روسیه را پس از تحریم های جدید اتحادیه اروپا تعلیق کرد

Dapper در کنار بلاک چین Flow، مجموعه‌ای از پروژه‌های محبوب NFT از جمله NBA Top Shot، NFL All Day و Crypto Kitties را راه‌اندازی کرده است.

این شرکت بیان کرد که از آنجایی که «خدمات پرداخت و ارزش ذخیره‌شده آن تابع مقررات اتحادیه اروپا است»، به آنها دستور داده شده است که بر اساس قوانین اتحادیه اروپا محدودیت‌هایی را بر این حساب‌ها اعمال کند.

بنابر همین دستور توسعه دهندگان بلاک چین Dapper Labs حساب های روسیه را پس از اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه و اتباع آن به حالت تعلیق درآوردند.

آخرین مجموعه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه که در 6 اکتبر اعلام شد، ممنوعیت کامل ارائه کیف پول دارایی‌های رمزنگاری و حساب‌ها را بدون در نظر گرفتن ارزش کل دارایی‌ها خواستار شد.تحریم‌های روسیه شامل ممنوعیت کامل پرداخت‌های رمزنگاری فرامرزی بین روس‌ها و اتحادیه اروپا می‌شود، که همچنین منجر به ممنوعیت «کلیه کیف‌پول‌ها، حساب‌ها یا خدمات محافظت از دارایی‌های رمزنگاری شده، صرف نظر از مقدار کیف پول» می‌شود.

پس از اعلام تحریم، داپر اعلام کرد که حساب‌های دارای اتصال به روسیه دیگر قادر به فروش، خرید یا هدیه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، برداشت وجوه از حساب خود یا اضافه کردن به موجودی خود نخواهند بود.«اکنون ارائه کیف پول دارایی‌های رمزنگاری، حساب یا خدمات حفاظت از دارایی با هر ارزشی برای حساب‌های مرتبط با روسیه، صرف نظر از مقدار کیف پول، ممنوع است.»

با این حال، داپر حساب ها را نبسته است. کاربرانی که تحت تأثیر این اقدامات قرار گرفته اند می توانند به NFT های خود دسترسی داشته باشند و آن ها را مشاهده کنند. علاوه بر این، صرف نظر از این مقررات جدید، هر NFT که قبلاً توسط یک کاربر خریداری شده است، همچنان به آن کاربر تعلق دارد.

در توییتر، کاربر XBT002 از Dapper به دلیل این حرکت انتقاد کرد، زیرا آنها استدلال کردند که این کار بر خلاف مفهوم مقابله در برابر سانسور فناوری بلاک چین عمل می کند:

«اگر «حساب‌ها» را مسدود می‌کنید، همواره در صنعتی سانسور می‌کنید که مبتنی بر مقابله در برابر سانسور است.»

 

مطالب مشابه