کارمزد بلای جان ربات های اسکلپ

Blog detail
  • 1401/06/31
  • توسط تیم مدیریت محتوای آرتان

کارمزد بلای جان ربات های اسکلپ

یکی از نکات مهمی که برای بررسی استراتژی و ساخت ربات باید مد نظر قرار دهیم کارمزد است

شاید برای استراتژی های معمولی، تایم 15 دقیقه به بالا کامزد زیاد مسئله مهمی نباشد اما در استراتژی هایی که تعداد معاملات بالا دارند (چه در یک ارز یا در چند ارز مختلف) و یا در تایم های پایین با حد سود و ضرر کم انجام می شوند کارمزد بسیار مهم است.اکثر تریدر ها یا ربات ها هنگام بک تست گیری از استراتژی های اسکلپ بحث کارمزد را در نظر نمی گیرند و استراتژی سودده می شود در حالی که در ترید واقعی و زنده بازار نتیجه معکوس میگیرند و با کلی ضرر همراه میشوند.

برای در نظر گرفتن کارمزد برای استراتژی ها به نکات زیر توجه کنید :

1- نوع معامله

برای در نظر گرفتن کارمزد باید توجه کنید معاملاتی که شما انجام می دهید از نوع MARKET ORDER هست یا از نوع STOP - LIMIT ORDER

معاملاتی که به صورت مارکت انجام می شود کارمزد بیشتر و اغلب دو برابر سفارشات لیمیت دارند پس باید بدانید استراتژی شما از کدام نوع معامله استفاده می کند.

2- هر معامله تمام شده ای شامل 2 کارمزد است یکی کارمزد معامله باز کننده ودیگری معامله خروج.

برای مثال اگر شما تصمیم به بازکردن یک معامله خرید یا لانگ دارید ابتدا یک کارمزد معامله خرید را باید در نظر بگیرید . برای خروج یا بستن معامله شما باید یک معامله سل یا شورت به اندازه حجم معامله قبل انجام دهید تا معامله خرید بسته شود. پس در اصل شما 2 کارمزد پرداخت می کنید.

3- ممکن است نوع سفارش ورود و خروج باهم فرق بکند مثلا سفارش ورود از نوع لیمیت و سفارش خروج از نوع مارکت باشد. این نکته می تواند در اعلام سود وضرر واقعی استراتژی در بک تست تاثیر گذار باشد.

4- معاملاتی که سود آنها صفر است یعنی نه سود داده اند نه ضرر هم باید کارمزد روی آنها اعمال شود. معامله ای که بدون نظر گرفتن کارمزد سربه سر می شود با لحاظ کردن کارمزد باعث ضرر میشود.

5- خیلی وقت ها ممکن است به دلیل حرکت های شارپ بازار معاملات لیمیت انجام نشود و سفارش به صورت مارکت باز یا بسته شود پس حتما در محاسبات مقداری ضریب خطا نیز برای سود و ضرر محاسبه کنید چون در مواقعی احتمال بروز خطا وجود دارد.

و یا در تایم های پایین با حد سود و ضرر کم انجام می شوند کارمزد بسیار مهم است.

مطالب مشابه