اینترپل واحد اختصاصی برای مبارزه با جرایم رمزنگاری را تاسیس می کند

Blog detail
  • 1401/07/09
  • توسط تیم مدیریت محتوای آرتان

اینترپل واحد اختصاصی برای مبارزه با جرایم رمزنگاری را تاسیس می کند

یورگن استاک، دبیر کل اینترپل، گفت که سازمان‌های مجری قانون «اغلب» برای ردیابی جرایم رمزنگاری شده آموزش‌دیده یا مجهز نیستند.گزارش ها حاکی از آن است که سازمان پلیس جنایی بین المللی قصد دارد با تشکیل یک بخش اختصاصی، سرکوب جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال را تقویت کند.خبرگزاری هندی Business Standard در 17 اکتبر گزارش داد که اینترپل، بزرگترین سازمان پلیس جهان، یک تیم ویژه در سنگاپور ایجاد کرده است تا به دولت ها در مبارزه با جرایم مربوط به دارایی های مجازی کمک کند.تاک همچنین خاطرنشان کرد که ارزهای دیجیتال و جرایم سایبری، محور اصلی دستور کار مجمع عمومی اینترپل در هند خواهد بود.

یورگن استاک، رئیس اینترپل:

ارزهای رمزنگاری شده به عنوان یک تهدید بزرگ در سراسر جهان در حال ظهور هستند.مجتمع جهانی نوآوری اینترپل در سنگاپور در حال کار بر روی مکانیزمی برای مقابله با چالش‌های ناشی از کریپتوکارنسی است.

پراوین سینها، مدیر ویژه دفتر مرکزی تحقیقات هند، مجدداً تأکید کرد که نظارت بر جرایم سایبری به طور فزاینده ای دشوار شده است. وی همچنین بر نقش اینترپل در ایجاد و توسعه بهتر با همکاری پلیس در سطح جهانی تاکید کرد.سینها گفت: تنها راهکار، همکاری بین‌المللی، هماهنگی، اعتماد و اشتراک‌گذاری بی‌درنگ اطلاعات است.

این خبر بلافاصله پس از آن منتشر شد که اینترپل در ماه سپتامبر به مجریان قانون جهانی برای دستگیری دو کوون، یکی از بنیانگذاران Terraform، "اخطار قرمز" صادر کرد. دادستان های کره جنوبی در سئول قبلاً از اینترپل خواسته بودند تا "اعلان قرمز" دو کوون را در 195 کشور عضو آژانس منتشر کند تا او را در پی فروپاشی اکوسیستم Terra در ماه مه 2022 پیدا کنند.

مطالب مشابه