فعال بودن و ترید 24 ساعته ربات ها مفید است یا خیر؟

Blog detail
  • 1401/09/10
  • توسط تیم مدیریت محتوای آرتان

فعال بودن و ترید 24 ساعته ربات ها مفید است یا خیر؟

اکثر تریدرهای حرفه ای بازار می دانند که برای انجام معامله های مناسب و نتیجه گیری خوب باید در زمانهایی که حجم معاملاتی خوب در بازار قرار دارد معامله کنند . مثلا در بازار فارکس کسانی که جفت ارز های شامل دلار یا پوند و همچنین نفت ، طلا و کالاها را معامله میکنند بیشتر در ساعت های بازار لندن یا آمریکا به ترید می پردازند یعنی حدودا بین ساعت های 10 الی 22.

 در ساعاتی که معامله گران و حجم کمتری در بازار است زمان مناسبی برای ترید کردن نیست، دلایل این مسئله را در ادامه بیان میکنیم:

 1- بالا رفتن اسپرد در بازارهایی مثل فارکس

2- امکان دستکاری بازار به وسیله مارکت میکرها به دلیل کم بودن حجم بازار

3 - تشکیل بازه های رنج و روند های بی قدرت در این ساعات که باعث ضررده شدن سیستم های معاملاتی می شود

همچنین در زمان هایی که اخبار مهم و تاثیر گذار منتشر می شود ترید کردن بسیار پر ریسک میباشد و ممکن است بازار حرکت های مخالف و شارپی را تجربه کند.

بنابراین ترید کردن در همه زمان ها و به صورت 24 ساعته نه تنها مناسب نیست بلکه ممکن است باعث ضرر و شکست نیز شود.ربات ها نیز از این موضوع استثنا نیستند و ممکن است در بازارهای رنج یا در زمان هایی که حجم بازار کم است معاملاتی را باز کنند و ساعتها درگیر آن معامله شوند یا با وجود اخبار مهم درگیر ضرر های سنگین شوند.در بازار کریپتو به دلیل اینکه بازار 24 ساعته است و مردم در سرتاسر جهان به ترید مشغول هستند ممکن است کمی ماجرا متفاوت باشد.

برای ربات هایی که در بازار کریپتو طراحی می شوند بهتر است اگر به صورت 24 ساعته فعالیت می کنند حتما حجم و مومنتوم بازار را جزو شاخص های اصلی خود قرار دهند و در ساعتهایی که در بازار مومونتوم وجود ندارد ترید نکنند.

مطالب مشابه