آیا اقدام SEC علیه BUSD بیشتر درباره بایننس است تا استیبل کوین؟

Blog detail
  • 1401/12/09
  • توسط تیم مدیریت محتوای آرتان

آیا اقدام SEC علیه BUSD بیشتر درباره بایننس است تا استیبل کوین؟

استیبل کوین با برند بایننس، Binance USD یک استیبل کوین با پشتوانه دلار است که توسط پلتفرم زیرساخت بلاک چین Paxos Trust منتشر شده است و سومین استیبل کوین بزرگ پس از تتر و USDC است.

Paxos در گذشته ادعا کرده است که BUSD به طور کامل توسط ذخایر موجود فیات یا اسناد خزانه داری ایالات متحده پشتیبانی می شود. طبق گزارشات، BUSD توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) مجاز و تنظیم شده است.

Paxos در سال 2019 با صرافی ارز دیجیتال Binance همکاری کرد و استیبل کوین آن را راه اندازی کرد که تأییدیه NYDFS را دریافت کرد. مدیر عامل Binance Changpeng Zhao اظهار داشته است که این صرافی مجوز نام تجاری Binance را به Paxos داده است و BUSD "کاملاً تحت مالکیت و مدیریت Paxos است."

با این حال، در 12 فوریه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اطلاعیه ولز را به Paxos صادر کرد - نامه ای که تنظیم کننده از آن برای اطلاع دادن شرکت ها از اقدامات اجرایی برنامه ریزی شده استفاده می کند. در این اخطار ادعا شده بود که BUSD یک داریی ثبت نشده و بدون امنیت است. پس از دریافت اخطار ولز، متهم 30 روز فرصت دارد تا از طریق یک گزارش قانونی که به عنوان تسلیم ولز شناخته می‌شود، پاسخ دهد.

یک روز بعد، NYDFS به Paxos دستور داد تا تولید BUSD جدید را متوقف کند، با استناد به مسائل حل‌نشده خاص پیرامون نظارت Paxos بر رابطه‌اش با Binance در مورد BUSD. Paxos سپس تصمیم گرفت روابط خود را با Binance به دلیل بررسی های نظارتی قطع کند و گفت که آنها در حال همکاری با SEC برای حل این مشکل هستند.

مطالب مشابه