تله یادگیری

Blog detail
  • 1401/05/20
  • توسط تیم مدیریت محتوای آرتان

تله یادگیری

در این مقاله قصد داریم تا در مورد تله یادگیری، چیزی که بیشتر افرادی که وارد دنیای ترید میشوند دچار آن میبشوند، صحبت کنیم، در ادامه با ما همراه باشید:

این تله زمانی اتفاق میافتد که شما یک سبک یا یک استراتژی جدیدی را یاد گرفته و بر اساس آن شروع به ترید کردن میکنید، بعد از مدتی درگیر ضرر میشوید و اینجاست که فکر میکنید این سبک یا استراتژی مناسب شما نیست، تصمیم به تغییر روش میگیرید، بر اساس روش جدید معاملات خود را آغاز کرده، چند ماهی از بازار سود خوبی دریافت میکنید و مجددا دچار ضررهای مداوم میشوید، این اتفاق ممکن است چندین و چندبار برای هر تریدری که در بازارهای مالی معامله گری میکند اتفاق بیافتد.

دلیل به دام افتادن در این تله عدم داشتن درک کافی و درست از بازار است، اگر شما درک درستی از بازار داشته باشید، هیچ وقت درگیر این تله نخواهید شد. بازارهای مالی از لحظات مختلف، حرکات مختلف، تصمیمات مختلف و هیجانات مختلف تشکیل شده اند و اگر شما دنبال یک استراتژی یا سکبی هستید که در همه این حالات برای شما سوددهی داشته باشد، تقریبا امری غیر ممکن است. همین موضوع، یکی از مواردی است که باعث میشود شما مدام استراتژی خود را عوض کنید و درگیر تله یادگیری شوید.

سایت Trade Sience یک نمودار هرمی شکل مننتشر کرده است که عملکرد، بازدهی و ماندگاری افراد در بازارهای مالی را بیان میکند.

-          در پایین ترین لایه این هرم مشاهده میکنیم که افراد به شوق و رویای پول و ثروت های نجومی وارد بازارهای مالی میشوند.

-          در لایه دوم این هرم، میبینیم که 40 درصد از افراد در همان یک ماه اول از بازار خسته و خارج میشوند.

-          طبقه بعدی بیانگر این موضوع است که 80 درصد افراد بیشتر از 2 سال نمیتوانند در بازارهای مالی دوام بیاورند.

-          لایه بالاتر به ما نشان میدهد که فقط 7 درصد افراد بیش از 5 سال در این بازارها سابقه دارند.

-          و لایه آخر میگوید که فقط یک درصد افراد از بازارهای مالی بصورت مداوم سود میگیرند.

طبق مطالعات انجام شده، رعایت 5 مورد شما را از به دام افتادن در تله یادگیری نجات میدهد:

تداوم و مداومت در اجرای استراتژی

یعنی اگر تصمیم گرفتید از یک استراتژی استفاده کنید، آن را در همه حالات بازار تست و استفاده کنید و از رفتارهای هیجانی پرهیز کنید

هیجان و احساسات در ترید

این موضوع میتواند شما از مسیر خارج و درچار ضررهای سنگین کند

عدم رعایت مدیریت ریسک و سرمایه

در این باره هم در وبسایت و هم در شبکه های اجتماعی تیم آرتان بصورت مفصل مطالب آموزشی ارائه کردیم و همچنان ادامه خواهیم داد

ژورنال نویسی

ژورنال نویسی یکی از مواردی است که توجه کمتری به آن میشود، در صورتی که زورنال نویسی یکی از مواردی است که در طولانی مدت تمام اشتباهات شما را نمایان کرده و باعث میشد که شما یک اشتباه را جندبار تکرار نکنید.

انتظارات واقعی از بازار

خیلی از افراد انتظارات کاملا غیرمنطقی و غیر معقولی از بازار و خود دارند که همین امر باعث میشود تا خیلی زود از بازار دلسرد شوند و ناچارا از بازارهای مالی خداحافظی کنند.

پیشنهاد تیم آرتان برای شما دیدن آموزش ها و دوره های تخصصی ترید، پیدا کردن استراتژی شخصی، تمرین و تکرار و رعایت کردن 5 موردی که در بالا ذکر شد است که از تله یادگیری نجات پیدا کنید.

موفق و پرسود باشید

مطالب مشابه