ترکیه سخت تلاش می کند تا استانبول را به خانه ای برای تبلیغات جهانی بلاک چین تبدیل کند

Blog detail
  • 1401/07/18
  • توسط تیم مدیریت محتوای آرتان

ترکیه سخت تلاش می کند تا استانبول را به خانه ای برای تبلیغات جهانی بلاک چین تبدیل کند

به گفته کارشناسان ، اکوسیستم کریپتو و بلاک چین ترکیه سخت در تلاش است تا جایگاه خود را در این بازار پیدا کند.

ترکیه یکی از فعال ترین کشورها در حوزه رمزارزها و بلاک چین است و علاقه آن فراتر از تحرکات بازار است. تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران کریپتو، جامعه ای متشکل از تشکل های دانشگاهی، استارت آپ های وب 3 و توسعه دهندگان بلاک چین است. این کشور میزبان رویدادهای مهمی مانند ETHIstanbul، Blockchain Economy و هفته بلاک چین استانبول بوده است و هدف آن دستیابی به موفقیت های بیشتر در این حوزه است.

به گفته ارکان اوز، اقتصاددان، نرخ تورم بالا عامل اصلی علاقه فزاینده ترکیه به دارایی‌های کریپتویی است:

بسیاری از مردم [در ترکیه] فکر می کنند که دیگر نمی توانند ماشین یا خانه ای در سیستم مالی متمرکز و سنتی بخرند. به همین دلیل، علاقه به دارایی های رمزنگاری شده در حال افزایش است.

با این حال، او خاطرنشان کرد که پذیرش کریپتو هنوز به طور کامل به استارت‌آپ‌ها یا پروژه‌های بلاک چین توصیه نشده است، زیرا هیچ مقررات سالم و شفافی برای رفع نیازهای این اکوسیستم وجود ندارد. اوز افزود: «ترکیه باید یک زیرساخت قانونی ایجاد کند که هم از سرمایه‌گذاران محافظت کند و هم از دارایی‌های بلاک چین و کریپتویی در اسرع وقت حمایت کند.»

به گفته توران سرت، نویسنده دو کتاب ترکی در مورد بلاک چین و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، علیرغم پذیرش سریع کریپتو، ترکیه از نظر استارت آپ ها و توسعه دهندگان عقب مانده است:

ما دیر شروع کردیم، اما به سرعت در حال رشد هستیم. دلیل اصلی این امر، موفقیت تشکل های دانشجویی در خارج از کشور و تاثیر آن‌ها در ترکیه است»سرت توضیح می‌دهد که موفقیت کلوپ‌های دانشجویی مبتنی بر کریپتو و بلاک چین در رویدادهای خارجی بازتاب زیادی داشت و به افزایش تعداد توسعه‌دهندگان در ترکیه کمک کرد.

DevCon قرار است پس از چندین ماه تاخیر بین 11 تا 14 اکتبر امسال در بوگوتا برگزار شود. تانسل کایا، استاد دانشگاه کادیر هاس و مدیر عامل مایند استون، بر اهمیت ایجاد این رویداد در ترکیه برای دانشجویان با استعدادی که فرصت حضور در چنین رویدادهایی را ندارند، تاکید می کند.

مطالب مشابه