یک سبد سرمایه گذاری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

Blog detail
  • 1401/04/21
  • توسط تیم مدیریت محتوای آرتان

یک سبد سرمایه گذاری چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در این مقاله قصد داریم تا بصورت مختصر و مفید ویژگی های یک سبد سرمایه گذاری سودده را برای شما بیان کنیم.

حتما تا حالا این جمله کلیشه ای که "تخم مرغ هایتان را در یک سبد نگذارید" شنیده اید اما اکثرا مفهوم اصلی این جمله را درک نکرده اند.وقتی شما سبدی از ارزهای دیجیتال مختلف دارید در واقع شما سبد ندارید ، چون اکثر این ارزها همگرا هستند و یک اثر روی دارایی شما دارند. پس باید به گونه ای این ارزها و دارایی ها را در یک سبد بگذارید که نقاط ضعف یکدیگر را پووشش دهند و باعث ضرر شما نشوند.

اصلا هدف تشکیل سبد سرمایه گذاری در مرحله اول جلوگیری از ضررهای احتمالی است نه دریافت سودهای کلان...

در ادامه 4 مورد از ویژگی های اصلی یک سبد سرمایه گذاری را بررسی میکنیم:                                                       

1 سبد سرمایه گذاری باید از دارایی هایی تشکیل شود که با یکدیگر همگرایی نداشته باشند، مثلا سهام ، طلا ، ارز ، مسکن و ... یا ارزهایی که با یکدیگر همگرا نیستند. همچنین استفاده از مجموع دارایی هایی هم که رشد یکی قطعا منجر به نزول دیگری می شود کار درستی نیست، چون سبد شما رشدی نمی کند. دارایی های شما باید تا حد امکان از یکدیگر مستقل باشند

2- سبد سرمایه گذاری نباید از تعداد زیادی دارایی شکل بگیرد، چون که عملا بازدهی سبد پیچیده میشود و شما نمی توانید در مدیریت سبد تصمیم درستی بگیرید.

3- با توجه مقدار ریسک پذیریتان سبد سرمایه گذاری می تواند تهاجمی، پر ریسک یا تدافعی و از دارایی های کم رییسک تشکیل شود.

4- نسبت هر دارایی در سبد سرمایه گذاری موضوع خیلی مهمی است که بهترین دارایی در حال رشد باید بیشترین سهم از سبد را داشته باشد.

در ادامه تیم هدایت سرمایه آرتان یک ویدیو درباره همین موضوع تهیه کرده است که برای اطلاعات بیشتر میتوانید با دیدن این ویدیو از ویژگی های مهم یک سبد سرمایه گذاری سودآور مطلع شوید.

 

مطالب مشابه