یک استراتژی از چه بخش هایی تشکیل میشود؟

Blog detail
  • 1401/10/03
  • توسط تیم مدیریت محتوای آرتان

یک استراتژی از چه بخش هایی تشکیل میشود؟

وجود استراتژی یکی از مهم ترین موارد برای داشتن معاملات موفق است، اما یک استراتژی موفق از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

1- تعیین میزان ریسک پذیری ، نوع بازار و تایم فریم معاملاتی مد نظر با توجه به توانایی ها و روحیات شخصی شما

شما میبایست توانایی های خودتان را بشناسید و مشخص کنید که چه مدت از شبانه روز را میتوانید صرف ترید کردن کنید، میزان ریسک پذیری خود را مشخص کنید و سپس به طراحی استراتژی بپردازید.

2- نقاط ورود به معامله :

با توجه به نکته قبلی شما باید مشخص کنید تحت چه شرایطی می خواهید وارد معامله شوید و تشخیص دهید که فرصت برای باز کردن معامله مهیا است.

می توانید از سک تحلیلی پرایس اکشن یا کلاسیک ، اندیکاتور ها ، حجم ، فاندانتال و یا تلفیقی از این ها استفاده کنید اما باید قبل از اجرا کردن استراتژی روی پول واقعی، حتما روی حساب دمو استراتژی خود را تست کنید.

3- نقاط خروج از معامله :

حتما می گویید خب هما نقاط ورود وقتی سیگنال برعکس را صادر کرد از معامله خارج می شویم، اما تجربه ثابت کرده است که استراتژی های موفق دارای نقاط خروج جداگانه ای هستند که کمی سریع تر و بهینه تر از استراتژِی ورود عمل کنند. شما با بک تست ها و تجربه می توانید نقاط خروج بهتری برای استراتژی خود پیدا کنید.

4- فیلتر ها :

شما می توانید از برخی اندیکاتورها استفاده کنید تا معاملات بهتری انجام دهید و به نوعی معاملات خود را تفکیک کنید . مثلا از اندیکاتور ADX برای تشخیص روند کلی استفاده کرده و در روند صعودی فقط معاملات خرید انجام دهید. یا مثلا فیلتر حجم: به عنوان مثال در مواقعی که بازار حجم پایینی دارد معامله نکنید.

5- باید با توجه به میزان ریسک پذیریتان، برای استراتژی خودتان قوانین مدیریت ریسک و سرمایه خاصی را قرار بدهید

به عنوان مثال میزان حجم معاملات ، میزان ضرر یا تعداد ضرر روزانه ، هفتگی یا ماهانه ، میزان سود کافی هفتگی یا ماهانه و ... را مشخص کنید

6- تایم فریم مناسب :

با توجه به زمانی که شما می خواهید برای ترید وقت بگذارید،باید برای نوع استراتژی ورود و خروجتان باید تایم فریم مناسب آن استراتژی را انتخاب کنید . مثلا اگر شما نمی توانید مدت زیادی در طول روز برای تحلیل و بررسی بازار وقت بگذارید باید از تایم فریم های مناسب اسکلپ یا استراتژی های بلند مدت و چند ماهه استفاده کنید .

7- استفاده از شاخص ها برای تاییدیه استراتژی :

شما می توانید از شاخص های اصلی ارز یا سهمی که استفاده می کنید برای تعیین روند کلی مارکت و درستی تحلیل خودتان استفاده کنید. مثلا از شاخص دامیننس و TOTAL برای بیت کوین می توانید بهره ببرید.

8 - تست مناسب و حرفه ای:

شما باید استراتژيی خود را قبل از اجرا روی پول واقعی، ابتدا با داده های واقعی در گذشته و حتی داده های زنده بازار تست کنید ، نتایج را بررسی و تحلیل کنید و در صورت لزوم استراتژی را آپدیت کنید تا بهینه ترین حالت استراتژی را به دست بیاورید. این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است و اکثر تریدرها به دلیل رعایت نکردن این مسئله دچار ضرر میشوند.

9- یک استراتژی قرار نیست همیشه و روی همه ارزها کار کند

پس شما باید مرتب بازار را رصد کنید و استراتژی خود را مورد ارزیابی قرار بدید . در صورتی که دیگر کارایی ندارد یا بازبینی کنید یا استراتژی جدیدی متناسب با ماهیت بازار جدید بسازید.

مطالب مشابه