برای برنامه نویسی ربات تریدر از چه زبان های برنامه نویسی استفاده می شود؟

Blog detail
  • 1401/05/03
  • توسط تیم مدیریت محتوای آرتان

برای برنامه نویسی ربات تریدر از چه زبان های برنامه نویسی استفاده می شود؟

ربات دستیار ترید رباتی است که با توجه به الگوریتم خود، صرفا نقاط مهم خرید و فروش و ... را به ما اطلاع رسانی میکند و این ما هستیم که باید تصمیم بگیریم وارد معامله شویم یا خیر!

ربات اتوترید ، علاوه بر تحلیل ، به صورت کاملا اتوماتیک وارد معامله میشود ، مدیریت سرمایه را رعایت میکند و از معامله خارج میشود.

پلتفرم های معاملاتی مختلفی برای ساخت ربات های اتو ترید یا دستیار ترید وجود دارد که قصد داریم مهم ترین این پلتفرم ها در این مقاله برای شما معرفی کنیم:

1- متاتریدر و زبان برنامه نویسی MQL

پلتفرم متاتریدر یکی از قوی ترین پلتفرم های معامله و ساخت دستیار ترید ، اسکریپت ها یا اندیکاتور های معاملاتی و ربات های اتوترید است.در پلتفرم متاتریدر با استفاده از زبان MQL می توان ربات ها را ساخت ، تست های حرفه ای گرفت و حتی در بازار واقعی اجرا کرد.

زبان MQL شبیه به زبان++ C است اما قابلیت اجرای کد های پایتون و کار با هوش مصنوعی را دارد.

 

2- پاین اسکریپت در پلتفرم ترثیدینگ ویو

پاین اسکریپت زبان برنامه نویسی پلتفرم تریدینگ ویو است که می توان با آن دستیار تحلیل و اندیکاتورهای مختلفی را ساخت اما برای ساخت اتوترید توصیه نمی شود.

همچنین می توان با پاین اسکریپت استراتژی های مختلف را ساخته و بک تست های حرفه ای را با نتایج جامع انجام داد.

3- زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون با توجه به قابلیت هایی که دارد مثل ارتباط API راحت ، کتابخانه های تکنیکالی و حرفه ای مهم و همچنین بهره بری از هوش مصنوعی و سرعت پردازش بالا برای ساخت ربات های اتو ترید بسیار مناسب است.

4- تمام زبان های برنامه نویسی که امکان ارتباط با API را داشته باشند تا داده ها را دریافت، پردازش و ارسال کنند می توانند برای ساخت ربات تریدر مورد استفاده قرار بگیرند.

مطالب مشابه